Strategija kulture Grada Splita 2015. do 2025.

Strategija kulture Grada Splita 2015. do 2025.

Definitivno se radi o dokumentu u koji je uloženo dosta truda što je svakako za pohvalu. Ono što me razočaralo jest prostor koji je posvećen glazbenom amaterizmu. Čak i u povijesnom presjeku značajnih kulturnih datuma, preskočeni su mnogi splitski zborovi s izuzetkom „Brodosplita“ i „Jedinstva“. Do Drugog Svjetskog rata u Splitu su djelovali Hrvatsko glazbeno društvo“ Zvonimir“ i zborovi „Guslar“ i „Tomislav“. Koliki je značaj tih zborova govori činjenica da su ih vodili Josip Hatze i Jakov Gotovac koji je ujedno bio i tajnik „Zvonimira“, a djelovao je u prostorima koncertne dvorane koju grad planira obnoviti.

Nisu spomenuti ni župni zborovi „Gospe od Zdravlja“ koje su vodili i vodi fra Stanko Rimac i fra Stipica Grgat, a u kojem je pjevao dobar dio pjevača kazališnog zbora, a niti katedralni zbor svetog Duje koji je najstariji zbor u gradu kojeg su vodili najveći glazbenici i kompozitori našeg grada, a sada ga vodi don Šime Marović.

Nakon 1990. djeluje  društvo „Jakova Gotovca“ i Splitski akademski zbor „Ivan Lukačić“ koji je djelovao od 1992. do 2010. godine, a 1997. godine Je osvojio Zlatnu plaketu kao najbolji zbor na natjecanju zborova u Krku. Ukratko, grad Split je toliko poznat po zborskoj tradiciji da je nepošteno na prvo mjesto staviti klape, a zanemariti bogatu tradiciju zborskog pjevanja koje je nažalost tek u današnje vrijeme doživjelo svoju „apokalipsu“  jer političke strukture nisu imale razumijevanje za održavanje ovakve glazbene tradicije.

Nažalost, danas uz životarenje župskih zborova koji se održavaju zahvaljujući sudjelovanju u liturgiji, još jedino djeluje zbor „Brodosplit“ koji još drži fenjer gradskog zborskog pjevanja uz par komornih sastava te je pitanje koliko će još izdržati.

Strategija po ovom pitanju, nažalost, ne nudi odgovor što je neprihvatljivo te predlažem gradu da popravi ovaj dio, a kao inicijativu nudim da samostalno organizira mješoviti pjevački zbor u prostorima koncertne dvorane koju planira obnoviti te na taj način ponovno  pokrene okupljanje glazbenih amatera.

Automatski kroz ovu temu nameće se i pitanje organizacije glazbene koncertne sezone koja je totalno zapuštena i svodi se samo na prigodne koncerte koje organizira matična kazališna kuća. Koncertna sezona je bitna za naš grad jer nudi najlakši način da se odgoji nova glazbena publika, a ne da se sve svodi na premijeru u teatru kao lokalnu gradsku reviju na kojoj se ljudi više dolaze družiti i pokazati nego uživati u novim glazbenim dijelima. Svi vapimo za publikom koja će umjesto servilnog pljeskanja i pokazivanja, pokazati pravu emociju prepoznavajući kvalitetu glazbenog izričaja ovacijom i zvižducima. Takvu publiku možemo dobiti samo kvalitetnom koncertnom sezonom kroz koju bi se zainteresiralo i školovalo mlade generacije. Ne treba posebno isticati kako bi se kvalitetnim koncertima privuklo i turiste koji bi uz razgledavanje grada mogli nazočiti takvim događajima, pogotovo na koncertima tipa popularne klasike koji su postali trend na otvorenom u toplijim danima.

Što je na kraju krajeva s filharmonijom koju Split zaslužuje imati pored osnovne i srednje glazbene škole te akademije. Svoditi glazbeni život grada samo na teatar, klape i zabavnu glazbu je grijeh prema glazbenoj prošlosti te traži da se svi skupa trgnemo i potaknemo ovaj bazen koji je izvor darovitih pjevača da u smislu zborskog pjevanja ponovno oživi.


Za WEB portal dalmatinskiportal.hr

Komentari


Trenutno nema komentara. Budi prvi koji će komentirati članak.

Komentiraj članak

Ime (Obavezno)
Komentar (Obavezno)
CAPTCHA image
Unesite kod prikazan na slici