Dioklecijanovi podrumi nisu ulica nego splitski Louvre!

Dioklecijanovi podrumi nisu ulica nego splitski Louvre!

Ovih je dana velika tema u gradu što i kako s podrumima? Osnovno pitanje koje se nameće po ovom problemu jest treba li grad kontrolirati svoje podrume i staviti ih u funkciju ili dati nekome drugome da s njima upravlja. Do sada se godišnje na osnovi ulaska u podrume uprihodilo oko 3 milijuna kuna što je gotovo nevjerojatno kad se uzme u obzir da se samo preko kruzera u grad slije oko 500.000 turista, a ove godine grad očekuje probijanje brojke od milijun noćenja. Recimo da samo 300.000 ljudi posjeti podrume uz ulaznicu od 75 kuna prihod bi iznosio 21.5 milijun kuna. S tim sredstvima bi grad mogao ne samo održavati gradsku jezgru nego i izgraditi fontanu na rivi te školu gdje god treba u Splitu. Gotovo je nevjerojatno da grad odustaje od prihoda i da nije sposoban ponuditi turistima sadržaj i uzeti novce za dobrobit grada i gradskog proračuna.

Inzistiranje na tome da podrumi moraju biti gradska ulica je totalna besmislica jer oni niti su ulica niti priječe pristup bilo kojem dijelu grada gdje postoje stanari ili poslovni prostori. Da i postoji problem s dozvolama se to rješava brzo i elegantno. Pred ulaze u podrume treba postaviti rimske vojnike. Prednji ulaz s južne strane treba osloboditi od motora i automobila, sadašnji parking preurediti u trg kojeg treba nazvati Dioklecijanovim trgom s kojeg bi kretale turističke ture u razgledavanje grada. Ulaskom u podrume turistima treba ponuditi multimedijalne projekcije, prave rimske gozbe uz glumce koji bi glumili Dioklecijana njegovu suprugu i njegovu svitu, treba prodavati toge, pehare, kipove iz rimskog doba. Omogućiti slanje razglednica iz podruma s posebnim pečatom u dogovoru s poštom na kojem bi bila Dioklecijanova palača kao adresa s koje se šalje. Nakon prolaska kroz podrume treba ponuditi posjet zidinama i muzejima koje se nalaze u centru. Grupe moraju imati vodiča tj. grupnu ulaznicu. Turiste treba slikati s imperatorom te ponuditi slike na kupnju prilikom izlaska. Dakle, postoji niz načina kako ponuditi pravi sadržaj i kako to naplatiti.

Predlažem gradonačelniku, a to ponavljam od početka mandata ovog gradskog vijeća da preuzme apsolutnu kontrolu nad podrumima osmisli sadržaje i napokon uzme ono što gradu pripada. Podrumi su najvažniji resurs za destinacijski menadžment, a ovo što se nudi sada samo govori koliko smo jalovi i nesposobni da iskoristimo trenutak u kojem smo se našli ne svojom zaslugom, nego zaslugom kretanja na svjetskom turističkom tržištu.

Komentari


Trenutno nema komentara. Budi prvi koji će komentirati članak.

Komentiraj članak

Ime (Obavezno)
Komentar (Obavezno)
CAPTCHA image
Unesite kod prikazan na slici